سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟
سرخط خبرها

والیبالیست‌های ایران در انتظار چیدن لاله‌های نارنجی!

  • کد خبر: ۱۱۱۷۷۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
والیبالیست‌های ایران در انتظار چیدن لاله‌های نارنجی!
والیبالیست‌های کشورمان در دومین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها از ساعت‌۲۲:۳۰ فردا به رویارویی با هلند می‌روند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم ملی والیبال کشورمان در دومین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها، از ساعت ۲۲:۳۰ فردا‌شب باید به‌مصاف هلند برود. بلندقامتان کشورمان که در اولین بازی خود با ارائه نمایشی قابل‌قبول موفق شدند تیم چین را با نتیجه ۳‌بر ۱ شکست دهند، حالا برای زنده‌نگه‌داشتن شانس‌های صعودشان باید تیم قدرتمند هلند را نیز زمین‌گیر کنند. ایران که در سال‌های اخیر بیشتر برابر تیم‌های آسیایی از‌جمله چین به برتری دست یافته، با تغییرات عمده‌ای که امسال در ترکیب خود داده بود، شاید این اطمینان را نداشت که می‌تواند همچون سال‌های گذشته این حریف آسیایی‌اش را از پیش‌رو بردارد.

بعد از نمایش درخشان شاگردان عطایی در دست اول، چینی‌ها در دست دوم به بازی برگشتند؛ اما عملکرد فوق‌العاده در خط سرویس و دفاع‌روی‌تور در دست‌های سوم و چهارم تیم ملی ایران به اولین بردش در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ رساند؛ بردی که اولین پیروزی ایران با یک مربی ایرانی در لیگ ملت‌ها یا همان لیگ جهانی سابق به حساب می‌آید. جالب اینکه تیم ملی والیبال در سه دوره قبلی حضورش در لیگ ملت‌ها، فقط در سال ۲۰۱۹، مسابقاتش را با پیروزی آغاز کرده بود.

برتری مطلق مقابل چینی‌ها

تیم ملی کشورمان در دست‌های اول، سوم و چهارم موفق شد چین را شکست دهد و فقط در دست دوم برای لحظاتی بازی را جدی نگرفت و همین اتفاق باعث از‌دست‌رفتن این ست شد. آمار پایانی بازی هم رأی به برتری مطلق ایران در این مسابقه داد. شاگردان عطایی در‌مجموع ست‌های این مسابقه ۹۴‌امتیاز کسب کردند که به‌ترتیب ۴۸ امتیاز در حمله، هفت‌امتیاز در دفاع، چهارده امتیاز سرویس و ۲۵‌امتیاز از اشتباهات بازیکنان چین بود. چینی‌ها نیز در این مسابقه در‌مجموع ۷۷‌امتیاز کسب کردند که شامل ۴۶ امتیاز حمله، شش دفاع، پنج امتیاز سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

هلند؛ سخت، ولی ممکن

تیم ملی والیبال هلند چند روز پیش از حضور در مسابقات لیگ ملت‌های امسال، در دو بازی تدارکاتی به‌مصاف تیم ملی آرژانتین رفت و در در دو بازی شکست خورد. این آخرین مسابقه تدارکاتی نارنجی‌پوشان قاره سبز بود که به نظر می‌رسد اگر بهروز عطایی و شاگردانش کمی خوش‌شانس باشند، حتی توان بردن این تیم را هم دارند. چینی‌ها در بازی قبلی تا حدودی نقاط ضعف ملی‌پوشان کشورمان را نمایش دادند.

در دست دوم، بلندقامتان شرق آسیا راه کسب امتیاز از تیم ایران را، حملات دو سر آنتن از مناطق ۲‌و‌۴ گذاشتند و بیشتر اسپک‌هایشان را روی این دو منطقه متمرکز کردند که اتفاقا در این راه موفق هم بودند. البته شاگردان عطایی مشکلات دیگری هم داشتند. استفاده نامناسب از توپ‌های برگشتی در تیم ایران به‌وضوح دیده می‌شد و بازیکنان کشورمان اگر می‌خواهند در بازی فردا‌شب با دست‌پر از زمین خارج شوند، باید برنامه‌های تاکتیکی مربیان کشورمان را به‌درستی اجرا کنند.

نیمیر، ستاره آشنای هلندی‌ها

نیمیرعبدالعزیز بدون‌شک بزرگ‌ترین ستاره لاله‌های نارنجی است که اتفاقات در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم برای نماینده کشورمان به میدان رفته بود و مدل قهرمانی این مسابقات را هم بر گردن انداخت. نکته جالب‌تر درباره نیمیر عبدالعزیز این است که او کارش را در پست پاسوری تغییر داد؛ اما شرایط و اتفاقات دست به دست هم داد تا او پشت‌خط‌زن شود و حالا در این پست هم یکی از سرشناس‌ترین و تأثیرگذارترین بازیکنان به شمار می‌رود.

توخته: امیدوارم مقابل هلند هم دل مردم را شاد کنیم

امیرحسین توخته معتقد است تیم ملی والیبال ایران نمایش خوبی برابر چین ارائه داده است. ملی‌پوش والیبال کشورمان با اشاره به بازی دشواری که مقابل تیم ملی هلند در پیش دارند، عنوان کرد: ما با بازی تیم‌های دیگر کار نداریم و باید فقط خود را بسنجیم. درست است که بازیکنان جوانی داریم، خودم را می‌گویم، کم‌تجربه هستیم؛ اما می‌توانیم خوب بازی کنیم و عملکرد خوبی از خودمان به نمایش بگذاریم، چون همگی در همه رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان بازی کردیم و این دوره‌ها را با نتایج خوب گذراندیم. وی در پایان گفت: امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشیم و در رقابت با هلند هم به پیروزی برسیم و دل مردم را شاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->